Bicicleta si catarare. Basarbovo

16 Aprilie 2012
Bicicleta Giurgiu-Basarbovo
Catarare
Bicicleta Basarbovo - Giurgiu
Participanti: Monica, Mihai, Dan, Pishti, Gabi, Adi + cutzu Ursa


A doua zi de Pasti se anunta o fereastra de vreme buna intre zilele capricioase ale acestei perioade. La noi la munte e totusi urat, asa ca ne orinetam mai spre sud, la traditionalul deja loc de deschidere a sezonului de catarat - Basarbovo.

Conform zicerii  "Cei patru  apostoli erau de fapt trei: Luca si Matei" ne-am pregatit 9 si am plecat 6. Restul au fost decimati de efectele meselor imbelsugate de Pasti.

Astia suntem, astia plecam. La Giurgiu lasam o masina in parcare la Kaufland si ne impartim. Adi si Dan vor merge cu masina la Basarbovo, ceilalti vom da o tura scurta de bicicleta.
Traseul parcurs pe biciclete
Avem un usor vant din fatza dar in combinatie cu soarele iese un amestec bun. Dupa cativa km ramanem la tricourile cu maneca scurta. De pe pod admiram Dunarea curgand lin in aceasta zi insorita.

                          

Eu, cu bicicleta de oras (Kona Dew 2009) (restul au MTB-uri), duc trena pe soseaua de centura a orasului Ruse. Adi are chef de tras mai tare si mai iese din rand dar il prindem rapid  :). Pe aceasta sosea avem un fals plat, in usoara urcare, punctat de 2 sau 3 usoare urcari.

Iesim de pe soseaua principala, catre stanga, inspre Basarbovo, chiar inainte de un pod. Este si un indicator.  Pe coborarea ce urmeaza plecam tare insa suntem nevoiti sa incetinim din cauza unui autobuz vechi si prafuit care parca nu se incumeta sa coboare mai rapid. La fel de adevarat este si faptul ca la intersectia de jos drumul nostru are un indicator de "Stop", asadar mare atentie !

Stiind ca in curand urmeaza o urcare mai serioasa (dealul dinainte de Basarbovo), oprim putin pentru odihna si hidratare. Fiecare va urca dupa cum il vor tine puterile. Pentru cei obisnuiti mai des cu bicicleta nu este decat o usoara catarare, pentru cei mai amatori, asa ca noi, este o catarare dificila (cred ca lungimea este cam 400-500m pe aceasta parte).
Eu reusesc sa urc cu foaie 2, pinion 3 (din 8) sideocamdata sunt multumit ca nu a fost nevoie sa cobor. Ceilalti reusesc si ei sa urce fara a cobori de pe bicicleta. Evident, pauza de 5 minute in varf pentru recapatarea suflului.
Iesirea din Ruse, undeva in varful dealului
Urmeaza coborarea mult asteptata iar viteza creste ametitor. De data aceasta mi s-a parut mult mai scurta, de aceea banuiesc ca am ajuns undeva la peste 60 km/h (coborirea de anul trecut am masurat-o si era pe la 55km/h). Conteaza insa mai putin.

Inainte de dealul ce trebuie urcat si coborat spre faleza fac schimb cu Pishti. Un DHS de 20 kile, tanc nu alta. Merge relativ ok  la urcareape sosea, iar la coborire se vede diferenta fata de a mea. Pe jos nu mai este asfalt ci doar beton. Cu a mea as fi stat foarte concentrat cu ghidonul bine strans in palme. Acum insa ma simt mult mai lejer cu tancul de sub mine.

La faleza nu era nimeni inca, desi prin zona erau 5-6 masini cu oameni la pescuit si la iarba verde. Deja incalziti cu biclele intram in actiune la catarat. Eu fac echipa cu Adi evident. La fel de evident, Monica urmeaza sa catere cu Mihai. Iar Dan, fara chef de catarare, il va fila pe Pishti.

Eu intru in trasul usor din diedru Uvelichenie (Zoom) (grad 5 dupa cum e scris pe stanca), Mihai pleaca pe
Premahvane (Removal) (4+, o crestulita simpatica) iar Pishti intra in Dinamichen obhvat (Dynamic range) (grad 6, pe o fisura in mare parte a traseului).
Deja e cald (desi este abia 10.30-11.00), faleza este in plin soare si ne gandim cum va fi mai incolo (prognoza indica o maxima de 21-22 grade, evident la umbra)
Eu, in primul traseu (foto este mai veche, nu este de la iesirea aceasta)
Pasul cheie al traseului, se iese putin pe pretele din dreapta, apoi se revine pe fisura
 (foto este mai veche, nu este de la aceasta iesire)
Incep sa apara si alti amatori de catarare, bulgari si romani. Recunosc oameni atat de la sala de la Cornel Sain cat si de la sala de la Adi Burcea. Noi ne vom roti pe traseele din peretele aflat in dreapta diedrului.

Pana la pranz mai fac Dinamichen obhvat (Dynamic range) (gr 6) cap de coarda. Traseu care presupune ceva miscari mai intinse, cel putin acum dupa perioada de iarna, asa le simt. Si apoi Rumansko momche (Romanian boy) (-7/7) dar cu buclele deja puse de Pishti. Si tot a trebuit sa ma trag de 2 bucle in punctele cheie. Asta e nivelul acum, trebuie sa pun osul (aka muschii, articulatiile si mai ales degetele) la munca!
In Dynamic Range (in stanga traseului este Romanian Girl cu iesire prin dreapta cavitatii de sus ,
apoi si mai in stanga Romanian Boy cu iesire prin stanga cavitatii) - foto mai veche
Este pranz, este foarte cald, noroc ca am luat fiecare destula apa. Ne retragem la umbra pentru pranz. Apa, apa si iar apa ...apoi mancare si odihna (unii i-ar spune leneveala ... dar e de discutat). Faleza este plina, dar am vazut-o si mai aglomerata.

Cu greu (dupa aprox 2 ore) ne miscam de la umbra. Stanca arde dar si noua inca ne mai arde de catarat.
Eu si Adi intram facem fiecare cap Premahvane (Removal) (4+, o crestulita simpatica). Atentie la traseu, este necesara o coarda de minim 60m pentru retragere, fie rapel fie coborat. Coarda de 50 m nu este suficienta!
Pishti face Kloun (Clown) (grad 7) in mansa. Nu ma incumet, din ceea ce vad ma depaseste clar, surplomba cu prize fine. Eu mai fac Rumansko momiche (Romanian girl) (grad 6) in mansa si recuperez si buclele din traseul alaturat.
Dupa inca 15-20 minute de pauza incerc Patyat na bezrabotnite (The way of the unemployed) (grad 6). La pasul dintre a doua si a trei ancora renunt, nu ma mai tin degetele desi prinsesem priza care trebuie. Dimineata probabil as fi reusit. Data viitoare sper ca iese.
Peretele din stanga diedrului, cu traseele Dulfer si  the Way of the unemployed  "pe coltz"
Gata cu cataratul, mai ales ca mai avem si aprox 20 km de biciclit. Monica renunta la mersul cu bicicleta si va veni cu masina. Eu, Adi si Pishti ne echipam si plecam. Admiram de departe manastirea de la Basarbovo.

La dealul de la iesirea din Basarbovo nu am avut tragere de inima sa-l urcam in sa si am dat-o pe jos. Pe aceasta parte este mai lung si mai dificil decat pe partea cealalta.
Insa catararea ce da in soseaua de centura am facut-o in sa. Apoi pe falsul plat (in usoara coborare) mergem rapid si ajungem repede la pod. Asfaltul este groaznic pe pod, plin de gropi, denivalri si rosturi de dilatatie.
Intrarea in tara
Apoi la vama, pe scurtatura in oras ... parcare ...  masina ...bicle sus ... si spre casa!


Zile senine!


NOTA: fotografiile sunt mai vechi si sunt facute de Costin Mircea

2 comentarii:

  1. Bravo Gabi! Ti-ai facut incalzirea pe anul asta la escalada :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da ... sper sa fie un sezon lung si sa ne intersectam pe cat mai multe trasee

      Ștergere