Actiune umanitara Bisoca (Buzau) - 1. Organizarea

13-17 februarie
Echipa de organizare/coordonare: Adrian Birsa, Ileana Muica, Florin Fratu, Gabi Colea


In urma actiunii din satele Cotatcu si Plesesti , impreuna cu Adi si Ileana am decis ca trebuie sa acem acelasi lucru si saptamana urmatoare (din pacate doar in week-end am putut).

Am postat jurnalul si am deschis si un topic pe site-ul carpati.org. Apoi evenimentele s-au derulat rapid. In numai 1 zi foarte multe persoane s-au aratat interesate, astfel ca marti dimineata deja simteam ca situatia ia a amploare mai mare decat ma asteptam si va fi destul de dificil de coordonat.

Pe cand ma agitam sa vad ce si cum reusesc sa fac sa mearga treaba primesc un telefon de la AMC. Cunosteam cateva persoane din asociatia asa ca dialogul s-a inchegat rapid. Pe scurt, doreau sa participe la actiune. Am fost surprins de faptul ca am fost sunat si intrebat daca sunt de acord cu implicarea asociatiei. Surprins placut si surprins pentru ca in Romania mai rar se intampla asa.

Pentru ca dorinta mea era sa ajutam, evident am fost de acord. Mai mult, solicitarea lor a venit intr-un moment in care simteam si eu nevoia de ajutor pe multiple planuri: organizare, logistica, obiectiv, etc.

Drept urmare a aparut si un anunt pe site:

Saptamana ce a urmat a fost nebuna, nebuna de tot! De la extaz la agonie, de la speranta la disperare am trecut prin toate starile posibile, pe masura ce evenimentele se derulau pe repede-inainte.
Am avut discutii cu muulte persoane, multe mesaje. Adi a pus contul personal pentru a strange donatii, Ileana urmarea evenimentele, vena cu idei.

Impreuna cu Florin (din partea AMC) si Adi am facut si desfacut planuri, impartit si reimpartit sarcini.
Florin
Adi si Ileana
Mai jos pun mesajul lui Florin, postat pe site-ul carpati.org, mesaj care sintetizeaza foarte bine cele intamplate pentru organizarea actiunii si starile prin care am trecut:

Mesaj postat joi la pranz:


"Asa cum stiti, am propus sa mergem sa caram ajutoarele colectate de altii. Am apelat la Ministerul Apararii Nationale, Crucea Rosie si IGSU ca la potentiali colaboratori.
Auspiciile cele mai favorabile ni s-au parut a fi pentru colaborarea cu IGSU. Inspectorul general al IGSU a primit cererea noastra de colaborare, am primit o scrisoare de multumiri pentru intentie si de solicitare a colaborarii pentru zona judetului Vrancea. A doua zi oficialitatile din Vrancea au renuntat la colaborarea cu noi apreciind ca fortele proprii si ajutorul unor cluburi de offroad si al unor persoane cu snowmobile le este suficient.
Am fost redirectionati catre IGSU Buzau, de la care am primit o noua scrisoare de multumire si care ne-a trimis lista cu localitatile izolate in care am fi putut interveni, solicitandu-ne ajutorul de miercuri. Lucru pe care nu il puteam face.
Discutia cu IGSU Buzau a fost purtata, initial, in termeni in care IGSU a propus ca voluntarii sa se prezinte in Buzau, IGSU sa puna la dispozitie camioane de transport care sa mute voluntarii in fiecare zi la locul misiunii si sa-i aduca inapoi in Buzau, unde urma sa se asigure o cazare intr-o institutie, liceu, ...
In zilele de marti si miercuri rand pe rand, fiecare din aceste propuneri ale IGSU s-a reconsiderat. Intai n-au fost masini de transport pentru voluntari. Am propus sa ne lipsim de ele, sa ne ducem cu masinile noastre cat permite drumul si sa preluam de-acolo ajutoarele, sa le caram pedestru si sa innoptam pe la localnici. Pe urma n-au mai fost masini sa care ajutoarele din depozitul de la Buzau pana la capatul deszapezit al drumului. Ni s-a cerut sa imbarcam ajutoarele in masinile proprii. Am acceptat. Am si discutat cu firme care sa ne faca, contra cost, serviciul de a ne cara aceste materiale din Buzau pana in zonele afectate. Ni s-a cerut sa preluam materialele cu acte, pe proces verbal. Am acceptat sa implicam Asociatia Montana Carpati ca girant al bunelor intentii. In ultima instanta aseara, la ora 21, ni s-a spus ca nu exista modalitatea legala de a ni se incredinta aceste materiale, decat daca va exista dispozitie expresa din partea Institutiei Prefectului. Astazi am cerut prefectului de Buzau sa ne accepte drept colaboratori. Asteptam inca raspuns. Pana la ora 18. (...)

Solutia finala a fost ca mi s-a incredintat sarcina sa va descriu cat mai complet aventurile acestor zile de organizare -  (lucru pe care nu l-am facut chiar complet, am omis sa va mai spun picanterii de genul ca organizatorii mai au cate o mama in spital si n-au vorbit cu ea de marti, ca unul din copiii organizatorilor i-a cerut lu’ tac-su duminica sa-i trimita un pachet in Olanda cu masina care pleca miercuri si tac-su a uitat de el, ca altuia a inceput sa-i curga sangele pe nas pe cand interlocutorul de la IGSU ii spunea ca nu poate sa ii mai dea nici un fel de sprijin),
(...)si in final, dupa ce v-am povestit cat am putut mai complet sa va las si latitudinea de a participa sau nu, in aceste conditii, la activitatea preconizata, prin mentinerea sau prin stergerea de pe tabelul voluntarilor."


Din pacate, din partea autoritatilor nu am mai primit nici un raspuns.

Vineri dimineata am primit de la IGSU Buzau o lista  a localitatilor inca cu problme iar Florin a incercat sa dea de primarii acestora. In cele din urma a ajuns la primarul din comuna Bisoca, care a fost incantat de actiunea noastra si ne-a promis si sprijin pentru cazarea a aprox. 50 persoane.

Asadar, abia vineri la ora 12.00 (cu mai putin de 24 ore inainte de plecare) am reusit sa stabilim locul exact in care vom merge. Vineri dupa-amiaza am mers cu Adi si am cumparat produse de banii primiti ca donatii.

Cum s-a desfasurat tura este o alta poveste cu care voi reveni foarte curand.


Descrieri ale actiunii gasiti aici:

https://morbidangeldyana.wordpress.com/2012/02/18/bisoca-tura-de-ajutor-pe-dealurile-buzaului/

http://cezarpart.blogspot.com/2012/02/prin-sate-bisocene-18-19022012.html

http://www.carpati.org/stire/ac%C5%A3iune_umanitar%C4%83_%C3%AEn_jud._buz%C4%83u/3183/



Zile senine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu