Bicla - canion Cerni Lom


Noiembrie 2010
Participanti: 17
Traseu:  *  Giurgiu - Ruse - Ivanovo - (canion Cerni Lom) - Cherven
             *  retur prin aceleasi localitati dar pe sosea             (total 110 km)


Aproape tot grupul
 La tura initiata de Cezar a raspuns neasteptat de multa lume si astfel ne-am strans 17 insi in Giurgiu dornici de o plimbare de 80 km prin tara vecina (80 estimase Cezar, ce a iesit este altceva).

Mirare pe fata vamesilor atat la noi cat si la bulgari. Nu cred sa mai fi vazut atatia ciclisti la un loc.
Ne duce Cezar prin Ruse, prin oras ( eu stiam varianta care ocoleste orasul). La acea ora matinala in weekend aproape nimeni prin oras sau prin parcuri. Dupa peste juma de ora de traversat orasul iesim la sosea si dam tare pe inainte. Sosea fiind am inceput imediat sa zburd. Paranteza: eu am fost singurul cu bicla de oras Kona Dew 2009) toti ceilalti avand MTB.
Pana la dealul de dinainte de Basarbovo s-a mers relativ grupat apoi pe deal ne-am imprastiat iar coborarea in Basarbovo este dementiala, atingi peste 50km/h, depinde cat te tine sufletul (am auzit si de 65km/h pe acolo). Acolo facem o prima regrupare (scurta) a zilei. Trecem de drumul ce duce la faleza de catarat, dupa care ma urmeaza vre-o 3 "cocoase" cum le zice Cezar (denivelaturi ale reliefului de urcat si coborat). La iesirea din Basarbovo gasesc un loc numai bun pentru prima pauza mai serioasa, se cerea o pauza de papica si bauturica.
E bine la soare
Urmeaza o portiune relativ dreapta unde din nou ne insiram, fiecare dupa posibilitati. Traficul lejer ne permite sa mergem chiar si 3 in paralel pentru diferite discutii. La intersectia de la intrarea in Ivanovo ne oprim din nou pentru a strange grupul, de aici urmeaza sa coboram spre canion.
La intrare in Ivanovo
Coboram spre canionul Cerni Lom (in parcul national Russenski Lom). Inainte de intrarea in el ajungem la faleza Gramovetz unde sunt ceva foste chilii, biserici sapate in stanca (in acesta zona sunt foarte multe, chiar si la Basarbovo sunt unele foarte apreciate). La baza falezei cateva panouri explicative referitoare la zona.

Faleza Gramovets; noi vom continua pe canion, undeva in dreapta jos. In plan indepartat faleza si bisericile rupestre din Beli Lom, obiective Unesco.
Intrarea in canion se face pe poteca asfaltata
 Dupa ce admiram imprejurimile, de la inaltimea falezei, revenim cu picioarele pe pamant, apoi cu ele pe pedale. Continuarea drumului pare lejera, asfaltata, dupa care insa vine balaureala maxima. Ma rog, Cezar zicea ca e parfum, balaureala maxima ar fi prin luna mai - iunie cand vegetatia este si mai deasa...o fi posibil asa ceva?!

Intrarea in jungla

Mergem ce mergem, poteca se ingusteaza, ramurile copacilor sunt din ce in ce mai jos si mai in poteca, apar si balarii, buruieni, hopa si ceva sleauri. Ceilalti se misca relativ bine, eu cu bicla mea incep sa am greutati de deplasare si sunt portiuni unde nu pot merge in sa. Hop, uite si altii la fel ca mine, deci chiar nu e de gluma!
Nu ar fi stricat o maceta pe aici
Apar si primele pene, ma mir ca nu la mine. reusim sa iesim din "stransoarea" plantelor si ne mai tragem sufletul, pe sa bineinteles.
Gata! Am scapat din jungla

Continuarea se vede mai linistita si frumoasa. Mergem pe la baza stancilor, pe iarba.

Foarte cald afara, noroc ca ajungem laun fel de satuc, Kosov, unde gasim pe cineva intr-o curte. Cezar sare imediat "Drugare, voda!" ..da, da..voda nu vodka. Ne facem cu totii plinul de apa si parca viata e ceva mai roz acum.
Drugare, voda !

Cam 2-3 kilometri, dupa Kosov, drumul a devenit foarte valurit.

Tttootttzi nnne-aammm dddaarrdddaaaiitttt ssssiii bbbaaarrrraaaiiittt sssiii aabbbiiiaaa aaasttteeppttaammm ssaaaa ssseee tteermmiinneeee!!!

Mai ales eu care nu am deloc suspensii. Dar nici celorlati nu le-a fost prea bine, parca eram cu totii niste tremurici. Colac peste pupaza hop si eu cu pana mea. Noroc cu Vali si Muha ca m-au ajutat, aveau experienta in aceste treburi si au terminat repede. Multumesc!
Spital de campanie pentru biciclete
Pe drum ne impartim in 2-3 grupuri. Cei din fata (printre care si eu) rateaza intrarea spre orasul vechi, fosta cetate Cherven. Ceilalti, care erau cu Cezar, fac stanga si urca pana la ruine. Noi terminam poteca si iesim la drumul asfaltat
Iata ce au vazut cei de sus:

Drumul nostru este pe la baza falezei.

Dupa reuniunea grupului intram in Cherven, orpim la un magazinas, mancam, bem, pe euro, pe leva, (nu si pe lei!). Binevenita odihna, caci urmeaza iesirea din zona joasa a canionului si urcam o panta de mai mare dragul. Norocul meu ca este asfaltata si atunci discut altfel.
Iesim in drumul national odata cu lasarea serii. Nu stiu ce o fi fost in mintea soferilor care vedeau un sir lung de luminite rosii in fata lor. Oricum, mie mi-a placut imaginea.
Drumul de intoarcere, pe intuneric, e cam fara istoric, fiecare a tras cum a putut, s-au mai facut 2-3 regrupari. In cele din urma, la numaratoarea finala, la vama, am iesit tot atatia cati am plecat  :)
Lume fericita dupa peste 100 km de sosea si coclauri (si mai urmau cam 10  km pana la masini)


Trebuie sa inchei specificand ca produsele Herbalife pe care l-am avut cu mine (shake, vitamine, batoane proteice si tablete energizante) si-au facut pe deplin traeba. Le stiam efectele din turele de drumetie si alpinsim, uite ca au mers excelent si la ture mai lungi de bicicleta.

Zile senine!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu